Totul despre vitamina E pentru sanatate si frumusete

 

Vitaminele sunt esentiale unei bune functionari a organismului, iar printre cele cu efect antioxidant se afla vitamina E, din ce in ce mai des cautata de cei care doresc sa isi ajute sistemul imunitar, pielea, parul si care spera sa reduca riscurile aparitiei bolilor. Sub ce forma e mai bine sa o folosesti? Care sunt beneficiile sale? Afla din acest articol. 

 

Rolul vitaminelor in organism este variat, de la sustinerea sanatatii organelor si pana la imbunatatirea raspunsului imun, iar vitamina E are multiple intrebuintari, fiind foarte populara, atat in forma de suplimente, cat si in alimente sau produse cosmetice, in care se gaseste des. Este recunoscuta pentru aportul pozitiv in sustinerea sistemului imunitar, in mentinerea sanatatii celulelor si incetinirea degradarii acestora, reducand bolile, mai ales pe cele cardiovasculare, sustinand sanatatea pielii si a parului. Iata cateva informatii despre vitamina E. 

 

Ce este vitamina E si unde o gasesti

Acest element include nu mai putin de opt compusi chimici care poarta denumirea de tocoferoli, cel mai cunoscut fiind alfa tocoferol, care are activitatea cea mai importanta in cadrul sistemelor nervos si muscular, pe care le sustine. 

Vitamina E naturala a fost descoperita in 1922 de catre doi anatomisti, abia 13 ani mai tarziu, in 1935, putandu-se izola cu adevarat. 

Ca si tipologie, este liposolubila, care se dizolva in uleiuri si grasimi, ce poate fi depozitata in organism pentru perioade scurte de timp, motiv pentru care este necesar un aport constant, care se efectueaza, din fericire, prin alimentatie, in primul rand. Mai poti completa vitamina E din alimente si cu suplimente sau produse dermato-cosmetice. 

Alimentele si importanta lor in nutritie e de neinlocuit, de aici fiind ideal sa iti atragi toate vitaminele necesare, nu doar pe cea de tip E. Mentionam ca o gasesti in nuci si seminte (migdale, arahide, seminte de floarea soarelui), cereale integrale, in uleiuri vegetale, legume cu frunze (precum broccoli, spanac, sfecla), rosii, avocado, ardei gras rosu, kiwi, mango, oua, in peste gras sau lapte si somon. 

Gasesti si vitamina E capsule uleioase sau uleiuri cu vitamina E de tip supliment, in forma naturala sau sintetica, existand mai multe categorii:

 – In format natural derivat din ulei de vitamina E din floarea soarelui si alte vegetale,

 – In format semi-sintetic, cu denumirea de esteri,

 – In forma fractionata, unde e vorba despre tocoferoli naturali amestecati cu alte tipuri,

 – Vitamina sintetica a carei putere este injumatatita fata de optiunea naturala. 

Beneficii in sanatate

Vitamina E are proprietati benefice asupra organismului, putand fi impartite in efecte la nivel intern si extern. Iata ce poti observa cand consumi suficienta vitamina. 

Important este ca va avea un efect antioxidant, luptand impotriva radicalilor liberi. Nu degeaba se foloseste vitamina E pentru piele, actionand impotriva imbatranirii celulare si protejand retinolul de activitatea antioxidanta, avand un efect pozitiv asupra sistemului imunitar. 

Este redus riscul bolilor cardiovasculare pentru ca reduce tensiunea arteriala si poate sa scada incidenta afectiunilor cardiovasculare. Vasele vor fi dilatate si are loc subtierea sangelui. 

Se intretine sanatatea oculara si a vaselor sangvine prin protejarea celulelor de elementi stresori oxidativi, putand preveni cataracta si crescand fluxul de sange. 

Vitamina E forte poate fi prescrisa pentru protejarea ficatului in diferite afectiuni, contribuind la buna functionare a organului. 

Poate contribui la metabolizarea acizilor grasi esentiali, evitandu-se, pe cat posibil, depunerea de grasime pe artere. 

Consumul de alimente bogate in vitamina E poate duce la ameliorarea simptomelor astmului prin reducerea inflamatiilor calilor respiratorii. 

Poate contribui la cicatrizarea mai rapida a ranilor, sustinand crearea de noi tesuturi, ajutand si la vindecarea mai rapida a arsurilor. 

 

Beneficii pentru par

La nivel extern, este faimoasa deja utilizarea de produse cu vitamina E pentru ten, deoarece e un antioxidant esential care apara impotriva razelor ultraviolete, protejand tesutul de efectul negativ al razelor asupra pielii. In acest mod, se previne aparitia petelor pigmentare si a liniilor fine. 

La utilizare frecventa de uleiuri sau crema cu vitamina E poti observa ca ridurile si liniile fine se mai estompeaza iar tenul devine mai fin si ferm datorita efectului antioxidant, de protectie impotriva razelor solare si a radicalilor liberi cu care te confrunti in fiecare zi. 

Nu este intamplator ca gasesti in comert produse dermatocosmetice cu vitamina E precum masti pentru fata, caci se crede ca aceasta va mentine hidratarea si moliciunea pielii, diminuand liniile fine si dezvoltand repede celulele, pentru mentinerea aspectului frumos. 

 

Vitamina E pentru par

Cand vine vorba despre aportul unui produs cu vitamina E pentru par, iti vom spune ca va ajuta la obtinerea sau mentinerea unor plete stralucitoare, fortificate si sanatoase. Se poate aplica de sine statator, sub forma de ulei de ricin (contraindicatii fiind pentru persoanele cu afectiuni cronice si cele insarcinate) sau in alte masti si tratamente. 

Efectele vor fi stimularea circulatiei sangvine la nivelul scalpului, care va ajuta, la randul sau, la crestere si indesire, reducandu-se caderea parului prin aplicarea de vitamina E uleioasa la pret bun la baza, echilibrarea productiei de sebum, pentru a nu se mai ingrasa firele prea curand, si hidratarea foliculilor, pentru a le da stralucire si putere. 

Deficitul

Cand nu ai un aport suficient de vitamina E din alimente sau prin suplimente, este posibil sa remarci ca sanatatea ta nu este deplina, putandu-te confrunta cu simptome precum:

 – Dificultate in coordonarea fizica

 – Probleme in timpul mersului

 – Tulburari de vedere

 – Amorteala sau furnicaturi

 – Imunitate scazuta, ce duce la raceli si susceptibilitate la boli

 – Stare de rau

 – Ateroscleroza

 – Vindecarea deficitara sau lenta a ranilor

 – Aparitia petelor brune pe piele. 

Daca vei continua sa nu dai atentie aportului vitaminic, te poti confrunta cu:

 – Anemie

 – Orbire

 – Probleme neurologice

 – Dementa

 – Lipsa coordonarii

 – Scaderea reflexelor. 

Asadar, rolul vitaminelor in mentinerea sanatatii nu este tocmai simplu sau usor ori de lasat deoparte, caci fara un aport bun pot aparea slabiciuni. 

Supradoza de vitamina E poate avea efecte negative, ducand la diaree, vedere incetosata, stari de lesin sau ameteala, dureri de cap, afectiuni la nivelul inimii sau circuitului sangvin, simptome similare gripei, tensiune arteriala crescuta, dureri stomacale, probleme sexuale, greata sau voma, riscuri crescute de atac cerebral si tuberculoza. 

Daca te intrebi “cat sau ce ulei sa folosesc pentru a fi sanatos? “ iti spunem ca doza zilnica recomandata de vitamina E difera de la o categorie de varsta la alta si de la o persoana la alta. In general, pentru cei peste 14 ani vor fi suficiente 15 miligrame care pot fi luate direct din alimentatie, in majoritatea cazurilor. 

 

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments