Am modificat articolul ultima data pe: 20.07.19

 

Daca ai mai auzit pana acum de parfumuri de nisa si de designer, dar nu stii care sunt diferentele intre ele, dar ti-ai dori sa afli de ce unele sunt mai scumpe si mai dificil de gasit decat celelalte, citeste randurile urmatoare. Te poti dumiri mai usor cu privire la acest mic detaliu de categorisire al accesoriilor olfactive atat de indragite in comert.

 

Cu siguranta ai mai auzit pana acum de parfumuri de nisa, dar poate nu ai inteles ce inseamna si prin ce se deosebesc acestea de optiunile conventionale, gasite in orice magazin cu specific cosmetic. Cum poti recunoaste o astfel de varianta si cand o vei alege spre purtare? Totul depinde de gusturile tale si de cateva informatii simplu de retinut, pe care le vei afla acum.

Parfumurile de nisa urmeaza principiile manufacturii si distribuirii in mod traditional, asa cum se intampla inaintea industrializarii intregului proces, in jurul anilor 1980, cand accentul a inceput sa fie pus pe piata de desfacere si mai putin pe individualizare si inspiratia din spatele noilor mirosuri.

 

Cat de usor se gaseste fiecare tip de parfum

Ceea ce deosebeste, in prima instanta, un articol de nisa de un miros mainstream este greutatea cu care il poti cumpara. Variantele exclusiviste (de nisa) se gasesc mai rar in magazine, si chiar si atunci sunt alesi doar anumiti distribuitori, buticuri specializate pe comercializarea de parfumuri de marca sau chiar mici magazine online ori doar pe pagina oficiala a producatorului insusi.

In mall-uri, ofertele sunt nenumarate, gasindu-se tot felul de optiuni de designer, asadar mainstream, adecvate unui sex sau celuilalt, prin mirosurile predominant feminine, dulci si delicate, sau masculine, proaspete, animalice ori de piele, spre exemplu.

In unele complexuri comerciale poti gasi mici colturi sau buticuri in care sunt etalate oferte ale unor nume precum Creed, L’Artisan Parfumeur, diptyque sau Annick Goutal, recunoscute pentru articolele lor exclusiviste. Acestea sunt, de multe ori, de tip unisex, asadar recomandate ambelor sexe, pastrand o doza de rafinament, mister si unicitate, transformandu-se subtil din punctul de vedere olfactiv pentru a se adapta feromonilor specifici unui barbat sau unei femei.

 

 

Ambalajul

Pentru multi cumparatori, aspectul exterior al parfumului are importanta, deoarece este primul indiciu privitor la respectivul produs. Avand in vedere accentul pus pe marketing si vanzari in cazul optiunilor mainstream, vei observa adesea sticlute colorate, in forme cat mai diferite, cu dopuri ornamentale frumoase, care iau ochii. In majoritatea cazurilor, in jur de 80% din pret este repartizat catre aspectul exterior (sticla, ambalaj, font, culoarea fluidului).

Luand in considerare cererea tot mai mare, punctul focal al parfumurilor obisnuite a trecut de la miros spre detaliile vizibile, acest lucru intamplandu-se si pentru ca oamenii sunt in prezent bombardati din toate partile cu informatii vizuale. In contrast cu acestea sunt variantele de nisa, care nu se promoveaza in mod exacerbat la televizor, pe afise mari sau online. In schimb, lasa mirosul sa vorbeasca de la sine.

Parfumurile de arta sunt imbuteliate in sticlute elegante, simple, adesea transparente, dand mai mare importanta ingredientelor din interior si asocierii acestora in vederea obtinerii unei experiente unice, individuale, la fiecare purtare. Adesea, producatorii mentioneaza ca se axeaza pe esente si pe parfumul in sine, si nu pe ambalaj, desi poti fi imbiat/a si de optiuni precum cutiute din lemn ori sticle mai spectaculoase, in rare cazuri.

 

Procesul de productie difera de la un tip de produs la altul

Parfumurile artizanale sunt concepute si manufacturate in cantitati mai mici decat cele mainstream, motiv pentru care se vor si gasi mai greu pe piata de profil. In plus, dupa cum declara multi astfel de producatori, ingredientele intrebuintate, cu precadere esentele parfumate, sunt de calitate si in concentratii mai ridicate decat in cazul optiunilor de designer, lucru ce determina si pretul mai piperat.

In cazul acestor parfumuri de lux, creatorul (nasul) din spatele respectivului produs isi urmeaza o viziune, folosindu-se de elemente naturale din surse reputate, scopul sau fiind de a produce un miros ce indeamna la o anumita emotie, idee sau amintire, spre exemplu, capturand intr-o mica sticluta o intreaga experienta.

In cazul articolelor produse in masa, totul consta in ce isi doreste mare parte a publicului, in trenduri si moda, precum si in gustul audientei deja stabilite, in cazul brandurilor mari. Asadar, asocierile olfactive vor fi mult mai putin provocatoare sau “periculoase” pentru brandul respectiv, mentinandu-se liniile clasice de constructie formate din note de top, inima si baza.

 

Parfumieri versus branduri

Pentru majoritatea parfumurilor de designer, cumparatorul nu ia in considerare”nasul” din spatele acestuia, preocupandu-se doar de numele de pe sticluta. Important este produsul in sine, reputatia sa si daca acesta este placut de respectivul cumparator.

Pentru parfumurile de nisa parfumierul are un rol esential, producandu-se un adevarat cult al personalitatii, caci cel ce a realizat amestecul olfactiv devine un star in sine. Pasionatii pot chiar recunoaste cine a produs un anume miros din descrierea si “dezasamblarea” partilor constituente. Si, de multe ori, asocierile olfactive nu urmeaza regulile parfumeriei, fiind mai dificil de asociat unei anumite categorii de miros.

 

 

Influente de pret

Asa cum am mentionat mai sus, cand vine vorba despre costuri de achizitie se observa o diferenta majora intre produsele conventionale si cele de nisa. Acest lucru este cauzat, in parte, de ingredientele folosite si de cat de usor de procurat este respectivul articol.

Pentru ca parfumurile artistice folosesc esente naturale si de calitate superioara, iar seria respectiva este limitata, pretul va fi mai ridicat decat media de pret pentru parfumuri mainstream. Asta nu inseamna, insa, ca nu vei gasi optiuni de la Chanel sau Guerlain care costa la fel de mult precum mai exclusivistele produse de nisa de la Amouage sau Roja Dove.

 

De ce sa alegi nisa sau parfumuri de brand

In cazul optiunilor de nisa, aspectul atractiv este unicitatea mirosului, pe care nu il intalnesti atat de des la prieteni si cunostinte, multi cumparatori preferand, asadar, sa investeasca intr-un miros mai dificil de procurat.

Variantele mainstream se bucura de un pret mai accesibil maselor si de experiente olfactive cotidiene, fiind pe gustul majoritatii cumparatorilor. Se gasesc in aproape orice magazin astfel de optiuni, fiind alegerea sigura pentru cei ce acum se afla la primii pasi de construire a unei colectii de parfumuri.

 

 

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of